donderdag 26 december 2013

Mijn HAES Nederland 2014 Project Doelen

Een aantal weken geleden beschreef ik het Health At Every Size Nederland Project 2014. Daarin vroeg ik om deelnemers die in 2014 samen met mij op deze blog bij zouden willen houden wat zij in 2014 actief met HAES zouden doen. Helaas is, door omstandigheden, dit niet van de grond gekomen. Maar ik geef niet op. Ik ga gewoon verder. In 2014 kun je hier niet alleen lezen wat er op HAES gebied gebeurt, maar ook over hoe ik in 2014 mijn leven verder ga veranderen met HAES.

Mijn grootste doel is altijd al geweest om gezond te worden. Van binnen en van buiten. Maar door mijn werk en mijn leefstijl is dat nooit van de grond gekomen. Ik denk, dat nu dat veranderd is, ik in 2014 een hele goede kans heb om eindelijk dat doel te gaan bereiken.
De afgelopen weken ben ik een nieuwe baan begonnen en ik zie dat ik, als ik eenmaal gewend ben aan het werk, tijd en energie over zal hebben om eindelijk mijn gezondheid en leefstijl eens goed te gaan aanpakken.
Dit is wat ik in 2014 wil gaan bereiken:


Een jaar of drie geleden ben ik anders naar mijzelf gaan kijken. Vandaag de dag respecteer ik mijzelf voor wie ik ben en hoe ik er uit zie. Het afgelopen jaar ben ik meer om mij heen gaan kijken naar anderen en houd ik van de diversiteit in mensen. In2014 wil ik mij daar meer voor gaan hard maken, de acceptatie van diversiteit.

Door mijn 3 burn-outs heb ik dit principe heel goed leren kennen en kan ik vertellen dat het echt waar is. Om te voor komen dat ik nooit meer een burn-out zal hebben en ik gezond zal worden wil ik de volgende stappen gaan nemen;
Fysiek; ik wil fit worden, mijn bloeddruk en bloedsuiker onder controle krijgen.
Mentaal; ik wil beter met stress om gaan en rust in mijn hoofd creƫren.
Sociaal; ik wil met meer regelmatig contact met familie/vrienden/partner, hierbij gaat het mij niet om kwantiteit maar kwaliteit .
Intellectueel; ik wil mijzelf blijven uitdagen met boeken, cursussen en workshops.
Beroepsmatig; in 2014 moet mijn werk niet de boventoon voeren en mij in staat stellen mijn leven te kunnen leiden naast mijn werk.
Spiritueel; in 2014 wil ik mijn leven verder aanpassen aan mijn normen en waarden.


Dit doe ik al een poosje op Big Happy Beautiful en nu ook hier. In 2014 wil ik daar mee door gaan, maar met de toevoeging dat ik dit niet al activiste wil doen. Ik wil dit doen vanuit een soort van 'voorbeeldfunctie' om te laten zien hoe je ook je leven kan leiden, niet om mensen over te halen. Dat laat ik aan anderen over die dat veel beter kunnen.


In mijn leven wil ik hier erg de nadruk op gaan leggen want ik merk dat mijn lichaam hier behoefte aan heeft. Ik wil in 2014 de nadruk gaan leggen op een gezondere, gevarieerde, voedende en natuurlijk voedingspatroon.


In 2014 wil ik weer fit worden. Dat wil ik doen door te bewegen op manieren die mij plezier geven en die mij energie geven.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten